"Bijelo dugme" Titov državni projekat!"
Vikar patrijarha srpskog Irineja i vladika lipljanski Jovan održao je nа другој трибини "Rokenrol u Srbiji" 4. марта 2013. u Rimskoj dvorani Biblioteke grada Beograda predavanje o rokenrolu i “religijskim motivima u jugoslovenskom rokenrolu“, a svoj govor počeo je rečima “Let’s do it“.
Викарни Патријарх српски Иринеј и епископ липљен држи на стени и где је рекао да је "Бијелим дугметом" био Титов пројекат, а да је Радован Караџић писао поезију о Титу
Препуна сала у којој састављен шарена друштво - од "шездесетосмаша" Драгомир Олујић Олуја над рокери Аце Селтика професору Небојша Пајкић - пажљиво пратили презентацију, а неки су потом дебатовали са Епископом, који чак нису виду да је илустрација његових предавања Између осталог, емитује и видео "Ролингстоунса" "Симпатхи фор тхе Девил". Он је рекао: "Било би глупо да се ми као епископ СПЦ кажу титулу ту песму."
Говорећи на тему разговора, Владика је објаснио да је у основи роцк'н'ролл лаже библијске слике.
- Некада је било другачије, ако не певаш Богу или женом. Без библијске слике нема западна култура. У време комунизма у Југославији, рок и ствари су биле ексклузивни - је строго забрањено помињање Бога и помиње у негативном контексту Тита. То је, заиста, много удворичке поезије. Један од оних који је у то време песма посвецена Титу је тада био непознат психијатар Радован Караџић - каже владика.
И становништво и касније подсетио да је удворичких песама попут "Друже, садимо цвеће свуда војска Тита креће."
- Главна улога што се тиче тема о којима је говорио Горан Бреговиц - вратио из нише у војсци, где је, у ствари, он је био у падобранаца, где је, узгред, био Светислав Басара, и "Бијело дугме" Скитнице и принцезе ". Прво је морао да промени поклопац. Промењена песме, а ми смо чули да је песма помиње некога ко је "копиле и јад". Ту је требало да пише Христа. "Бијелим дугметом", у Југославији је био апсолутно државни пројекат. Они су били ти који су ширили југословенски национализам Сарајево момка - објаснио је епископ.
Важно је као "религиозног тренутака" у Иу Роцк и поменути албум "идол", "Одбрана и последњи дани", који је, како је рекао, касније, није утицао на групе "Лајбах" и "Неуе Кунст Словенисцхе". Ту је македонска група "Пад Византије", које је један стих каже: "Доста ми је духовног ропства Запада." Онда групе "Анастасиа" и "Мизар".
Време обраде Стихови Николаја Велимировића!
- Материјално песма на плочи био је да они обављају "Партибрејкерси". Први пут смо добили здраву стихијски рокенрол који је библијски. После тога, ништа неће бити исто. Огроман број људи који су припремали "Песме изнад Истока и Запада" су људи из цркве и не видим никакву разлику између Цанета и мене - објаснио је владика Јован.
У каснијој расправи је приметио да људи много лакше у својим стиховима убризгати религиозне елементе.
- Они су много лакше да пређу границу због религиозности отишао са аутентичности, а не види се када је Бог ушао овде. У народној музици, религиозност је много укуснија. У југословенског социјалистичког периода је теже. Замислите на пример да је Дадо пева о Каину и Авељу - нашалио епископ.
Коначно, он је истакао да је на глобалном нивоу и рок након гранџа техно и више покрета како кажу били постпанк или хип-хоп.
- Поп култура као што је завршио свој креативни живот. Нема више развој. Ми смо само креативни појединци - рекао је владика Јован.
Епископ Граилинг је, иначе, пре него што је његов монашки завет, рок критичар магазина "Ритам", одрастао је уз легендарног часописа "џубокс", а познат је као хроничара прогресивних, алтернативних уметничких тенденција из бивше Југославије. На питање како је један термин критичар и велики фан групе "Јои Дивисион" је постао епископ, он каже: "Ја бих волео да знам. Само не у потпуности управља свој живот. "
(Д. З. / Извор: Данас)
No comments:
Post a Comment